Sadržaj:

Knjiga defragmentacije sadrži tri studije: o filozofiji i popularnoj kulturi, o poveznicama filozofije i studija o invalidnosti, te primjeni analize društvenih mreža na povijest filozofije.

Analizirajući šest dimenzija popularne kulture: video-igre, rock glazbu, film i TV, strip, manga/anime i fantazijsko igranje igara (RPG - role-play game) prikazuju se poveznice između akademskog pristupa nekim filozofskim problemima (etika, estetika, epistemologija, metafizika, fenomenologija...) i njihove smještenosti u 'laku', 'trivijalnu', tj. popularnu kulturu. Na početku se analiziraju argumenti protiv primjene popularne kulture u promicanju filozofije i ukazuje na njihovu neodrživost. Zatim slijede analize video-igre Sid Meyer's Civilisation, glazbenog opusa kultnih Buldožera, HBO-ove hit-serije Westworld i Chrichtonovog izvornika, Spiegelmanovog stripa nagrađenog Pulitzerovom nagradom Maus, niza manga stripova i anime serije G.I.T. S. - Ghost in the Shell, te izazovi improviziranog teatra iz RPG-a World of Darkness.

U drugom dijelu ispituju se poveznice između filozofije i studija o invalidnosti, područja manjinskih studija usmjerenih na ispitivanje društvenih, političkih, filozofskih i antropoloških problema vezanih uz osobe s invaliditetom. Kako filozofiju razumijem kao konceptualnu analizu, predložio sam koncept 'subherojskog narativa' kao modela razumijevanja atribucije narativa o nadvladavanju invaliditeta. Rezultati empirijske analize potvrđuju ispravnost pristupa i indikacija su za daljnje istraživanje u razumijevanju narativa OSI.

Posljednji dio posvećen je primjeni analize društvenih mreža u povijesti filozofije. Analiza mreža postaje sve prisutniji pristup analize podataka u znanosti u svim područjima, od prirodnih, biotehnoloških do humanističkih. Randall Collins napravio je pothvat izrađivši socijalnu mrežu povijesti svjetske filozofije. Analizom poveznica u člancima Routledge enciklopedije filozofije pokazujemo utemeljenost Collinsovih pretpostavki o intelektualnom kapitalu.

  • filozofija i popularna kultura
    • suprotivo puristima
    • slučaj prvi - video-igre: Civilizacija i gejmifikacija
    • slučaj drugi - rock glazba: Što to radiš, Buldožeru jedan?
    • slučaj treći - film/TV: Westworld
    • slučaj četvrti - strip: Maus
    • slučaj peti- manga/anime: G.I.T.S. i emergentizam
    • slučaj šesti - RPG: World of Darkness
  • subherojski narativ
    • studije o invalidnosti i filozofija
    • invalidnost, onesposobljenost i paradigmatski pristup
    • životni narativ
    • ni heroj, ni žrtva
    • koncept subheroja
  • mapiranje filozofije
    • mrežna analiza
    • Collinsova sociologija filozofijâ
    • ilustracija: Juraj Dragišić
    • Routledge-ova enciklopedija filozofije iz mrežne perspektive
    • REP i potvrda Collinsovog sociološkog realizma u povijesti filozofije
    • ilustracija: Frane Petrić